Niezwykłości snu

ZNAJOMOŚĆ PRAWIDEŁ

Znajomość prawideł wielu gier i ich odmian bywa u dzieci w tym wieku zwykle bardzo rozległa. Obserwuje się też u nich zainteresowanie regułami jako takimi. Przepisy gry są przy tym traktowane jako rezultat umowy zawartej między partnerami; następuje ich autonomizacja.W wieku szkolnym rozwijają się ponadto pewne formy za­baw określane jako zabawy wyczynowe. Polegają one na swobodnie organizowanej rywalizacji w wykonywaniu róż­nych czynności: w bieganiu i skakaniu przez skakankę, w od­bijaniu piłki o ścianę i ślizganiu się po lodzie, a także m.in. w chwytaniu ustami płatków śniegu czy nawet w pluciu na odległość lub do celu.Zabawy ruchowe z prawidłami i zabawy wyczynowe dają początek uprawianiu sportu. W działalności dzieci ważne miejsce zajmują również tzw. gry stolikowe czy świetlicowe (domino, warcaby, Chińczyk itp.), w których również obowiązują określone reguły postę­powania w walce o wygraną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *