Niezwykłości snu

RÓŻNICOWANIE ZABAW

Zabawy konstrukcyjne rozwijają się również i różnicują w omawianym okresie rozwojowym. Obejmują one coraz częściej budowanie różnorodnych złożonych konstrukcji z rozmaitego materiału. Dzieci, a zwłaszcza chłopcy, budują namioty, szałasy, tamy na wodzie, bałwany ze śniegu, a obok tego rozmaite przedmioty — modele z gotowych lub półgo- towych elementów konstrukcyjnych. Działania konstrukcyjne wymagają starannego planowania i prowadzą do określonego, uchwytnego wyniku, co stanowi powód szczególnie żywej satysfakcji. Specjalnie pociągające są działania konstrukcyjne, w wyniku których powstaje model funkcjonalny (np. dźwig, którego można używać w zabawie tematycznej). Dziewczynki, oprócz wspomnianych wyżej zabaw konstruk­cyjnych, często także zajmują się szyciem ubrań dla lalek, wykonywaniem konstrukcji o walorach estetycznych (np. układanki z kamyków czy muszelek).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *